Florida

Jak to začalo? Přišel konec druhého quarteru a já se těšil, že budu mít po dlouhé době zase volno. Plánoval jsem si, jak stihnu zařídit spoustu věcí, na které při škole nebyl čas. Užívám si svůj první den volna koukáním na Lost (Ztraceni, pozn. překl.), když náhle se ozývá Nina jestli nechci něco podniknout. Po pár hodinách zběsilého hledání a rozhodování se jsme dospěli k závěru. Já, Nina a Chris razíme na jih, na Floridu. Zařizujem letenky a auto s předstihem dobrých 20 hodin, hehe. Vyspim se, pořeším pár věcí, zjištuji, že mi nepřišel potvrzující e-mail o letenkách, ale na webu se rezervace zobrazuje, takže doufám, že to vyjde. Naházím věci do báglu a už si to svištíme na letiště. Jsme tam standardně asi o dvě hoďky dřív, aby nám to třeba neulítlo. Koukáme náš let už má patnáct minut zpoždění. Vzhledem k tomu, že musíme přesedat v Memphisu a máme na to jen 39 minut, nervozita malinko stoupá. Zanedlouho koukám a let je už zpožděn o hodinu a půl. O přestupu už si nenechávám ani zdát. Po velmi příjemných a zábavných třech hodinách na letišti nasedáme do letadla. Tam se dozvídáme, že musíme čekat až vyčistí runway, páč je trošku namrzlá. Není kam spěchat v Memphisu zuří bouře. Nakonec odlétáme s dvouhodinovým zpožděním, všude mlha a letadlo se trošku třese. Jelikož je nás asi 40, co máme stejnou cestu, letadlo v Memphisu na nás čeká, takže dobrá zpráva. Přílet do Memphisu, urychlený přechod do jiného letadla a zanedlouho se zvedáme z letištní plochy a jak se dostáváme trochu výše, přicházejí turbulence. Letadlo poskakuje asi půl hodiny, ale mě to v datlování na notebooku nebrání :).

Do Orlanda dorážíme s hodinovým zpožděním a setkáváme se tam s Chrisem, který letěl jiným spojem. Vyřizujem půjčení auta a vzhůru do hotelu, či spíše motelu. Do postele se dostáváme až někdy kolem třetí ranní. Po "kontinentální" snídani, která paradoxně v každé zemi vypadá trochu jinak, vyrážíme obhlédnout městečko Kissimmee. Důvodem proč lidi cestují do Orlanda bývá hlavně Disney World. Je tu spousta zábavních parků, ale vstupy se pohybují od $60 nahoru, takže si to necháváme ujít a okukujem pouze zvenčí. Centrum Orlanda bylo taky docela fajn, zrovna tam měli nějaký hudební festival či co. Přesouváme se na východ.

Kissimmee
Monument států - typicky americký nevkus :)
Starodávný, hehe, soud z roku 1890

Americká auta jsou holt o něco větší
Centrum Orlanda

Moc nevím, co si o tom mám myslet
Disney! Huráááá!

Americká hrdost je nepřehlédnutelná

Vrchol výletu na Floridu přichází již druhý den pobytu - Cape Canaveral. Pro neznalé, je to místo odkud startují raketoplány a kousek vedle startují i ostatní americké rakety. Nachází se tam Kennedy Space Center, které obsahuje i návštěvní centrum. Normální vstup je limitován jen na jakási muzea, kde jsou k vidění různé modely i skutečné rakety, zařízení, skafandry a podobně. My jsme si zakoupili a výlet busem, který nás vzal blíže ke startovacím rampám, hlavní budově, kde se raketoplán připravuje na start a přistávací ploše (dostat se přímo k těmto místům není možné). Enormní rozměry rakety Saturn V, tedy rakety, co nosila moduly Apollo (ty co letěly na Měsíc), si člověk uvědomí, když se projde kolem exempláře, který je vystaven v horizontální poloze - zabere to asi dvě minuty. Raketa měří něco přes sto metrů a většina její hmotnosti je extrémně výbušné palivo. Takže je to vlastně obrovská bomba, na jejímž vrcholu sedí tři miniaturní humanoidi, hehe. No strávili jsme tam 10 hodin, ale já bych tam mohl strávit asi celý týden.

V nákladovém prostoru raketoplánu

Saturn I - menší bráška pětky
Aligátoři jsou častými přihlížejícími
Raketoplán připravovaný na start

VAB (hlavní montážní budova)
Crawler - převáží celý raketoplán z VAB na startovní rampu
Já a trysky rakety Saturn V

Úplně vpravo jsou vidět 3 hlavičky astronautů

Ocitáme se na jihu Floridy v národním parku Everglades. Nádherná příroda všude okolo, ale na zvěřinu moc štěstí nemáme. Jih parku byl zasažen relativně nedávným hurikánem Katrina, takže moc infrastruktury tam nefungovalo. Na závěr dne jsme navštívili aligátoří farmu, kde jsme se i projeli na vznášedle, či jak se to česky nazývá (takový člun, co je poháněn velkou vrtulí na zádi).

Na únor trochu teplo - 30.5°C

Naše vozidlo - Pontiac G6
Čichám český původ

Svištim si to na vznášedle
Boj na život a na smrt

Vyrážíme dále na jih a to přímo ultimátně - cílem je Key West, nejjižnější bod kontinentální části USA. Je to už de facto Karibik, takže krásné ostrůvky, čistá voda, všude palmy, teplo, fakt pěkný. Taky to má být jedno z nejlepších míst pro pozorování západu slunce, ale nám to počasí moc nepřálo.

Tady pobýval Hemingway
Chris a kostel

A tady pobývali prezidenti USA

Poslední den trávíme v Miami Beach. Bohužel to počásko je pořád nic moc, takže na pláži se moc lidí nevyskytuje, ale stejně se jdu vycachtat do oceánu. Vyšší koncentrace luxusních aut se mi taky docela líbila.

Man O' War - cosi jako medúza

Radost v Miami Beach

Mareen, 02.03.2007
<< Zpět na hlavní stranu

Webmaster: Mareen | Poslední aktualizace: 15.09.2007 | Mareen.cz | Trail-Crew.com